måndag 27 oktober 2008

Snart har vi en...

...1-åring i huset!
Tänk på lördag var det ett år sen vår trollunge föddes, 01.01 på natten. 3260 gram och 50 cm lång, nu är det uppe i ca.11 kg och 75 cm. Mycket som hänt på ett år! Från liten bebis som ligger och gnyr i famnen till en busa som springer omkring här hemma och letar hyss, hihi!

Idag har vi varit till öppna förskolan Myran. Det var bara andra gången för mig och jag gillar nog det på Jax bättre. Men det är väl för att man känner sig som hemma där vid det här laget. Ialla fall var vi där med Jennie och Filip och så träffade vi Helena och Vincent (från babysimningen)där också. Efteråt blev det lunch på thaien och lite shopping i miniskala. Jag köpte en ljuslykta i form av ett vitt hjärta.
Sen åkte vi, hela familjen, och storhandlade på ica. Ett riktigt familjenöje! Passade på att ha lite framförhållning och köpte alla ingredienserna till fikat på lördag så jag kan baka när jag känner för det. Jag handlade efter en veckomatsedel, dock inte nerskriven min väl etsad i mitt huvud. Haha! Lät för sjukt, men sant för jag orkade inte tänka ut en hel veckas mat i förväg utan det fick bli lite som det blev på ica... Har ialla fall en bra bas hemma!

Imorron ska jag försöka hinna tvätta innan vi ska till öppna förskolan och helst hinna se Oprah också. Sen blir det kanske en fika på wayne´s om jag har tur och sen är det hem, laga mat och börja storstäda som gäller. Så ser mitt liv ut, hur är det med ert???

Inga kommentarer: