söndag 19 oktober 2008

Mindre bra natt... igen

Hon är ju så snuvig snuttan. Men hostan har blivit mycket bättre så vi ska absolut på babysimningen i eftermiddag.
Inatt vaknade hon vid ettiden och somnade inte om utan fick sova mellan oss men det funkade inte heller så halv fyra gav jag upp och gick upp och så slogs vi med näsfridan och hon fick alvedon (verkade ha ont i halsen) och sen en skvätt välling. Och swisch så hade hon somnat om. Men nog blir man lite tung i huvudet efter att ha varit uppe flera gånger på en natt. Känner mig inte riktigt fit for fight idag... Men jag kommer igen, jag lovar!

Igår var vi hem till mormor och morfar och sen farmor och farfar, kändes som en riktig hellylle lördag. För visst är det sånt man ska göra på helgerna, vila upp sig är för mesar, hihi! Sen hade hela dagen gått och det var kväll igen och jag fastnade framför en tv med bara en massa skräp. Zappade mellan Dansbands kampen, Sjtärnor på is och Sing a long. Inget är väl direkt bra men vi glömde hyra film och har man väl satt sig i soffan är det ju sååå jobbigt att resa sig och åka iväg till hyrafilm-stället (har bytt namn så många gånger på slutet att jag faktiskt har glömt vad det heter nu...).

Idag hade jag tänkt hinna dammsuga nere (det enda som är kvar att göra nere) och sen städa klart uppe. Kanske hinna röja lite i Almas rum och i skrubben (vilket egentligen är en viktig förutsättning för att jag ska kunna röja i Almas rum). Jag har nämligen använt Almas rum till förråd åt en stor kartong och, hör och häpna, adventsljusstakar mm. Nu är det ju så att vi inte har nåt garage och med det inget stort förråd att slänga in allt joks i utan jag måste försöka stuva runt det inne i huset. Men nu är Alma alldeles för rörlig och vill springa och pilla på precis allt att det står liksom ganska dåligt där. Ser ni vilket himlans projekt jag har framför mig?!? Men till våren ska vi bygga vårt garage (det har vi sagt de senaste tre vårarna, men nu jäklar är det på allvar) och då är alla mina stuvningsproblem som bortblåsta, så det så!!!

Inga kommentarer: