torsdag 16 oktober 2008

Oj vilken natt!

I natt har jag inte sovit många sammanhängande minutrar...

Alma somnade bra vi åtta som alltid men vaknade med lite hosta runt elvatiden. Sen gick det inte att få henna att somna om. Jag försökte med allt, näsfridan gick varm, vi satt och myste i soffan (brukar ju alltid fungera) och tillslut gav jag henne alvedon ifall att hon hade ont i halsen. Hon var liksom otröstlig om jag gick ut ur hennes rum ochslutade bara gråta om jag höll om henne. Men när inget fungerade gav jag tillslut upp och hon fick sova brevid mig i vår säng. Men hon somnade inte förrän runt ett och så fort jag rörde på mig blev hon orolig och kände efter att jag låg kvar. Snuttan!
Sen vaknade hon så klart superpigg klockan åtta och då var det bara att masa sig upp. Men nu har hon sovit i lite mer än en timme och jag har passat på att titta på Oprah, duschat och plockat ihop.

Jag vet att Alma är ett otroligt lätt barn att ha att göra med, men det är kanske just därför det blir så extra jobbigt de gånger som allt inte funkar som det ska?!? Och lite frustration måste man ju få känna ibland...

Inga kommentarer: