tisdag 21 oktober 2008

Ännu en natt med sovvägran!

Vet inte vad Alma har fått för sig... Somnade som alltid men vaknade igen vid tolvtiden. Då fick hon mer välling och verkade komma till ro och somna om. Men bara en stund senare vaknade hon igen och hon blir liksom hysterisk ända tills man kommer in i rummet. Sen höll det på så till, jag tror, runt tretiden. Men då höll jag på att bli galen och tog upp henne och vi hade en liten fight med näsfridan (hon början faktiskt acceptera den) och sen gick jag bestämt in och la henne igen. Och då sov hon ända till kl åtta. Tycker hon borde vara trött och vilja sova längre men tydligen inte. Jag tog inne henne i våran säng men hon hade sovit klart och låg och klappade händerna =) Gulligt men jag var lite för trött för att klappa med, hihi!

Jag har beställt inbjudningskort till Almas barnkalas den 2 november från ett ställe på nätet. De blev jättefina och kanonbilligt. Jag betalade ca 100:- för 10st. Det hade jag inte klarat av att göra själv. Även om jag nu verkligen älskar att göra egna kort men det här var sååå smidigt.
Våra inbjudningskort till bröllopet gick på 1000:-, bara en sån sak, och de gjorde jag själv...

Idag får vi se om vi tar oss till Öppna förskolan. Pissigt väder = innemys. Men jag ska satsa på det, vi brukar få med oss Almas bästis Kevin och hans mamma och det är ju alltid kul, sen blir det en fika på wayne´s som vanligt hoppas jag. Fast idag blir det bara en caffe latte och ingen morotskaka. Nån måtta får det ju ändå vara...

Va gulligt... kollade bakom mig precis och då har Alma dragit ner ett mystäcke på golvet och nu har hon lagt sig på det med snutten och nappen.

Inga kommentarer: