torsdag 30 oktober 2008

Fullt ös, medvetslös...

Idag har det verkligen varit full fart på mig och Alma!

Först var vi hem till Jennie och Filip för att Jennie ville baka och vi såg efter Filip. Jag satt och läste för dom och lekte och sen bjöd Jennie mig på hemmagjorda älgköttbullar och potatis, brunsås och lingonsylt. Mumsigt värre!

Sen åkte vi hem, jag såg lite på Oprah, Alma sov en sväng och sen kom moffa förbi med äppelpaj! Alma vaknade och busade på rejält med moffa medan jag gröpte ur en pumpa och karvade in en grej på den (säger inte för mycket utan ni som kommer förbi på kalas i helgen får se).

Efter det var vi hem till Hanna och Kevin för att ha en playdate och så skulle jag få se deras nya soffa och andra möbler som de har köpt. Blev kanonfint! Det roliga var att Elvan var hemma när vi kom och Alma blev jäääääätte rädd för honom. Underläppen darrade och stora krokodiltårar rann ner för hennes kinder. Sen när han hade gått (skulle på nåt möte) så var det som om inget hade hänt, hihi! Sen lekte de en stund på Kevins rum, som har 1 miljon leksaker, och vi fikade.

Sen åkte jag och Alma till Willy´s och handlade mjölk mm och jag köpte faktiskt McDonalds med mig hem... Ja, jag vet. Det var andra gången den här veckan. Jag skämms, men min ursäkt är att Fredrik inte kommer hem förrän sent och det värsta som finns är att laga mat för en person...

Ni kan ju tro att Alma är trött efter att bara ha sovit i ca en timme idag och somnade lätt ovaggat i sin säng för 15 minuter sen.

Imorron får ni hålla utkik i tidningen, för då kanske det är nån ni känner med i den...

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är bara att titta förbi, vore skoj om du kunde komma. Pernilla kommer också utan karl!
Har tyävrr ingen tidning annars hade jag kollat efter lilla Almis som blir stora tjejen imorron, allt under kontroll inför stora kalaset? Kramen

Camilla med C sa...

Malin: det är under kontroll... tror jag, hihi!
Jag försöker komma!
Puss