onsdag 15 oktober 2008

Ingen rogivande natt precis...


I natt vaknade Alma säkert tio gånger. Hon är genomtäpt i näsan och blev väl frustrerad över att inte kunna andas genom näsan och ha nappen i munnen. Men jag lyckades vid tretiden få henne att somna om och sen sov vi nästan bra ända till nio. Men stackarn är jättesnorig!

Igår hade vi en vanlig hemmamorgon men jag tycker inte att jag hinner nåt längre... Jag brukar alltid kunna städa upp i köket, plocka reda på tvätten eller dammsuga, men icke! Tiden bara svischar förbi. Jag hade bestämt med grannen och hennes tvillingar (2 månader äldre än Alma) att vi skulle gå tillsammans till öppnaförskolan så jag hade ju en tid att passa också.
Vi kom tillsist iväg ialla fall och där var det roligt för Almis som vanligt. Hon leker himla bra och under sångstunden går hon runt och trummar på nån trumma eller skallrar med en skallra.

Sen gick vi till wayne´s och fikade (härlig tradition) och sedan hemåt igen. Jag skulle hem till en kompis och hjälpa henne att tapetsera i sovrummet.

Skitsnygg tapet! Vit i botten med beige och naturvita blommor och vissa är i silvertryck. Verkligen kanon. Bara det att jag nog har förträngt hur sjutton man tapetserar... Gick skitdåligt och vi hann bara fyra våder innan klockan var över åtta och dags att åka hem med en jättetrött Alma. Fredrik hade agerat barnvakt åt henne och Filip (född samma dag som Alma) så han var oxå rätt slut, hihi! Jag har faktiskt tapetserat hela vårt hus alldeles själv och det ser ju rätt bra ut! Jag fick upprepa det för mig själv flera gånger. Pinsamt värre ialla fall. Just nu håller hon nog på att tapetsera med sin pappa istället (jag är bannlyst). Hoppas bara att hon blir nöjd med helheten =)

Inga kommentarer: