måndag 20 oktober 2008

Läkar besök för lilla Alma

Idag har vi varit hos örondoktorn.
Alma hade nämligen öroninflammation redan vid fem veckors ålder så läkaren på BVC tyckte att det var bäst att få hörseln kollad ordentligt runt ett år och det var nu. Hon hade inga anmärkningar alls utan hör jättebra, så nu har vi det svart på vitt så hon kan inte bara låtsas inte höra bara för att hon känner för det, hihi!!
Annars har det varit en lugn dag, vi åkte hem till mormor och morfar efter läkarbesöket i Falun och fick lunch och fika. Kanon, då slapp jag en matlagning idag ialla fall! Nu ligger snuttan i sin säng och sover, alldeles slut efter dagens bravader. Förkylningen är ialla fall mycket bättre nu, inatt sov hon hela natten utan ett enda ljud (nu sover ju jag med öronproppar pga Fredrik men jag tror inte att hon lät nåt). Jag hann till och med gå upp i morse och göra mig iordning, blåsa håret och sminka mig innan hon vaknade, lyxigt!

Ikväll blir det kassler och ris till middag, fast jag känner inte för att laga nåt över huvudtaget. Det har blivit sååå tråkigt att laga mat att jag håller på att bli tokig.
Ge mig inspiration, någon?!
Vi (eller rättare sagt jag eftersom det är jag som handlar och lagar all mat) måste börja med veckomatsedel igen så att man slipper komma på nåt att laga vareviga dag, då är det liksom bara att gilla läget och ställa sig vid spisen runt sextiden och så finnas alla ingredienser redan hemma vilket är en stoooor fördel. Då blir jobbet ialla fall väldigt mycket enklare även om det är trist!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma kör vi stenhårt med veckomatsedel. Tror inte det skulle bli nån mat överhuvudtaget annars?? I morgon em kanske ni vill komma upp till "skräckbacken" en sväng?? Ja om "stor" ALma är pigg såklart??

Camilla med C sa...

Åh, skönt att fler måste ha planering annars går det åt pipsvängen, hihi!
Imorron kanske jag hinner på em, annars vore torsdag bättre för oss...

Anonym sa...

Öronproppar är guld när man vill sova ostört. Började själv sova med öronproppar när min kille var förkyld. Sen dess har jag fortsatt med det. Så skönt att kunna stänga ute alla störande ljud.