tisdag 6 januari 2009

Vi kom utanför dörren hela familjen idag!

Helt otroligt faktiskt, vi har inte varit utanför husets dörrar hela familjen på en vecka.
Men idag var vi hem till farmor och farfar på lite mat och fika eftersom farfar fyllde år igår.

Först var vi till kupolen och köpte present, en tavelram och en toppluva åt Alma. Har beställt ett superfint dop- och födelseminne till Alma på nätet (isaform.se) och fick det igår och köpte alltså en ram som passade idag. Fick idén av Annas syster på Stinas dop eftersom hon fick en liknande. Den var så annorlunda och fin och verkligen en perfekt doppresent. Jag har ju grämt mig lite över att Alma inte fick nåt speciellt av oss i doppresent och beställde en doptavla av Ylva Skarp men ångrade mig och avbeställde. Dels var den väldigt dyr och så ångrade jag lite texten "gud som haver...". Den här är dessutom roligare och passar riktigt bra in i hennes rum!

Så här fin är tavlan!


Sen var vi alltså på besök hon farmor och farfar. De bjöd på god mat och sen satt vi och slöade i soffan och fikade på presenten vi hade köpt. Vi köpte kaffe, ett smaksatt (irish cream) från Kahls på kupolen. De har så himlans gott kaffe där och det är ju inget jag tror han skulle gå och köpa alldeles själv (kanske nu). Vi köpte alltid ett som hette dark lady förut men det var när förra ägaren fortfarande hade stället och det var hennes egna blandning så det lär vi väl aldrig få tag på igen. Synd för det var verkligen supergott!!

Inga kommentarer: