torsdag 22 januari 2009

Hej hopp!!

Tänkte börja med "yo, I´m back" men det hade ju varit töntigt... hihi!

Jah, då har jag varit på min första kurs för i år. Det handlade om digital-tv och var intressant, men som alltid när man sitter fyra timmar i ett litet rum (jag och 15 grabbar) så får man huvudvärk och träsmak i baken. Fick reda på en hel del nyttigheter ialla fall.

Vi åkte hemifrån 06.00 (jag gick upp 04.30) och åkte med lätthet till Bromma och kursen. Jag hade fem minuter tillgodo när jag stegade in där i fikarummet... Alma och Fredrik var hemma hos Katarina och hälsade på undertiden och Alma fick en hel påse med presenter. Nallar och allt vad det nu var. Tack så jättemycket snälla faster!!!!
Sen efter kursandet så gick vi in påett zoo och tittade på fiskar och kaniner och sen åkte vi till IKEA i Barkarbyn men jag köpte bara två ramar och tre doftljus. Det fanns ingen köplust alls som flög runt i luften och ryckte tag i mig. Konstigt jag vet men så var det... Sen var det så att jag skulle köpta två saker till syster yster men inet hon ville ha fanns hemma. Så typiskt. Det ena hade utgått helt och det andra var tillfälligt slut. Sen bar det av hemåt och så stannade vi på Lappens i Hedemora och åt kvällsmat och sen var vi hemma runt 20.00.
Alma var sååå duktig hela dagen och inte ett gnäll vi fick fast hon aldrig åkt så lång sträcka i bilen förut och det blev ju ändå 6 timmar fastspänt i bilen sammanlagt.

Idag har jag jobbat och nu ska jag berätta nåt riktigt äckligt.
Varning! Känsliga läsare bör sluta läsa här!
Vi har haft råttor springandes på jobbet. Det har varit minst en bamsing (10 centimeter mellan öronen, minst) och några småttingar. Vi har klagat och skrikit "wiiiiiii" men det tog ialla fall lång tid innan vi fick dit Anticimex. De la ut råttgift och gissa nu vad?! Nu luktar det död råtta i hela butiken! Vi har lyckats hitta en döing men vi vet att det finns flera liggandes (det går inte att missa den hemska doftet). Hemsk va, det luktar såååå himla illa. Anticimex var dit med nåt medel som skulle ta bort doften men det hjälpte bara lite grand och nu luktar det ju överallt så det ligger väl flera råttor på olika ställen i butiken. Äh, jag tycker bara det är nästan värre än att en livs levandes råtta springades över golvet. Jag är ju inte det minsta rädd för dom men det är ju så pinsamt när det har varit nån kund som sett en och tycker det är mindre mysigt... Men all reklam är ju bra reklam, eller hur.....

Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa med min familj, ja Alma är fortfarande vaken. Och sen är jag ledig i fyra härliga dagar!!!!

På lördag är det fest för då fyller Johan 50 år! Tjoho!

Inga kommentarer: