söndag 11 januari 2009

Blä!

Usch jag har ingen ork alls idag eller lust för den delen. Vi borde verkligen städa (dammråttorna under soffan attackerar) men jag har verkligen ingen lust att dra fram dammsugaren... Måste åka och handla också, har typ ingen mat hemma eller bara några få ingredienser så det kommer inte att bli nån gourmet-lunch precis om jag inte pallrar mig iväg.

Alma hade psyk-bryt inatt. Skrek, skrek och skrek lite till, helt utan anledning. Men efter en stund gav jag upp och hon fick ligga inne med oss istället och då blev hon lugn och somnade och sov som en stock till 09.15.
Hon äter ju fortfarande så himla dåligt. Nån tugga här och var lyckas vi få i henne men det är verkligen inge mer än så. Man märker att det tär på hennes tålamod och hon är absolut mer gnällig än vanligt. Vet inte riktigt hur vi ska lyckar truga i henne mer mat. Vill hon inte så vill hon ju inte...

Som tur är är det babysimning idag och jag hoppas hon kommer att tycka det är lika roligt som hon gjort tidigare. Hon behöver lite skoj i tillvarorn!

Inga kommentarer: