måndag 9 februari 2009

Måndag igen...

I går var det dags för ytterligare ett medel-pass på Friskis. Jag tycker redan att jag orkar lite mer men idag har jag faktiskt träningsvärk. Bara i ryggen men ändå.

Det blev babysim igår tillslut. Alma åt en bra lunch och fick sova sin timme och sen hade hon inte varit lös i magen sen morronen. Hon tyckte det var superkul men de sista 5 minutrarna blev gnälliga. Hon orkade väl inget mer gumman. Kul att vi kom iväg ialla fall!

Jag och Fredrik var iväg och köpte pizza/sallad (jag åt salladen) och hyrde tre filmer. när vi kom hem började jag med att skotta snö men orkade bara hälften, det har ju kommit över 10cm hemma hos oss och snövallarna är redan flera meter höga. Jobbigt att få upp mer snö... Så då gick jag in och åt min sallad istället.
Vi tittade på filmen Mirrors med Kiefer Sutherland. Den var faktiskt ganska bra. Spännande och lite otäck, perfekt söndagsfilm.
Alma somnade som en stock 19.30 och efter filmen gick jag och Fredrik ut och skottade klart uppfarten. Då upptäkte vi att vår lilla bettanbil inte gick igång (skulle flytta på den för att kunna skotta ordentligt). Inte ens en suck jag fick... Stendöd! förhoppningsvis är det kylan men oroväckande är att den inte gick igång i morse heller efter att motorvärmaren och kupévärmaren varit igång i 6 timmar. Får se om vi kan lösa det inom de närmaste dagarna.

Nu kan jag berätta nåt roligt! Vi ska flytta vår butik till kupolenområdet. Närmare bestämt mellan Willy´s och Erätukku (tror det stavas så). Dom bygger igen där och så får vi vara där! Ska bli sååå himla roligt även om det kommer att innefatta mycket jobb eftersom det är vi själva som ska rensa ur och flytta allt till den nya butiken. Men å andra sidan, tänk va roligt att få bygga upp sin egen avdelning från grunden (jag ansvarar för ljud och bild). Ska bli skitskojsigt!!!!

Inga kommentarer: