onsdag 25 februari 2009

Dagiskläder...

Jag antar att vi måste ut och shoppa lite dagiskläder (Alma börjar ju om två veckor). Vad ska man ha egentligen? Galonisar, regnkläder, stövlar, mockasiner, extra strumpor, byxor, tröjor, vantar, mössor mm mm. Usch va svårt. Måste kolla runt med er vänner och se vad ni har åt era små skruttisar på dagis.

Inte för att jag har några problem med att shoppa kläder... det är väl mitt minsta problem... men nåt som jag alltid har haft svårt för är att köpa praktiska kläder. Alltså tänka till lite och inte bara shoppa loss (köper oftas bara för att det är snyggt/gulligt/ett måste). Alma behöver praktiska kläder, bekväma kläder och bra kläder!

Wisch me luck!

3 kommentarer:

Pia sa...

du får jättegärna komma hem till mig och ta lite kläder =) har ju en massa tjejgrejer som jag inte tänker sätta på Gustaf sen =)
bara å höra av dig

Malin sa...

Dagisförälder som man är så säger jag:
- Galonisar (det är regnkläder för oss)
- Tunna överdragsbyxor tycker jag är bra som är smidigare än galonisar, köpte svarta på Ellos (men det behövs kanske inte i första läget)
- Galonvantar, finger/tumvantar i bomull
-Fleecekläder (Cappe sover ute i fleece sen är det bra under galonisar)
-Mina barn är lortgrisar så det har nästan aldrig samma kläder på sig när vi hämtar som när vi lämnar :) så vi har mkt ombyten, mjukisar och långärmat & strumpor.

Men som sagt, köp inte allt i början, sen är dagis duktiga att berätta vad som behövs :) Lycka till, de blir så stora när de börjar på dagis!

Camilla med C sa...

Va gulligt av dig Pia!!!
Kram o tack

Tack för tipsen Malin! Jag hade nog kunnat sprungit ut och köpt en massa på en gång... för det är ju jag =)

Kraaaaaam