onsdag 25 februari 2009

Betala-räkningar-dagen

Alltid lika roligt... not! Men det är visst nåt man måste göra för att inte banken ska komma och knacka på dörren och kräva nycklarna. Räntorna har ialla fall gått ner (för oss med mer än 2000:-/månad) vilket gör att det blir mer klirr kvar i kassan och kanske kanske kan det betyda att vi får åka utomlands i år. Håller alla tummar jag har!

Idag börjar jag inte jobbar förrän 12 vilket känns superlyxigt. Jag ska hinna ner på stan innan och hämta ut biljetter till Borlänge revyn som vi ska på på lördag tillsammans med fyra andra. Det ska bli roligt!! Vi ska även ut och äta innan vilket inte är varje dag... lyxigt! Mommo och moffa ska ha Alma och jag tänkte faktiskt fråga om hon kan få sova över för första gången. Jag jobbar visserligen på söndag men det skulle ändå betyda sovmorron (vi går alltid upp 08.00 annars).

Vi måste laga min lilla bettanbil. Vi ska byta nån himla kontakt som rostat sönder och det skulle kosta 8500:- att köpa en ny och då är inte arbetet inräknat. Suck pust och stön! Det är en hel utlandssemester bara det! Men nu har Fredrik letat på nätet och hittat en begagnad sån för 3500:- vilket lät mycket bättre (utlandssemester here we come) och så försöker vi byta själva. Men till hösten åker bilen ut!!! Jag tycker inte att vi behöver två när butiken flyttar så nära och Alma får förhoppningsvis byta till dagiset här i närheten =)

Nu är det nån som har bajat... got to go!

Kraaaaam

Inga kommentarer: