tisdag 10 februari 2009

Alma-bus är i högform

Idag har det varit full fart på Alma från 07.00. Hon busar med allt som är "nej" och gör om det ända tills jag nästan blir arg. Röjer, röjer och röjer lite till. Sen är det av- och påknappen på tv´n som är extra rolig just nu. Visst skulle jag vilja ha en ny tv men tycker att det vore lite väl trist att behöva köpa en ny när vår bara är tre år gammal. Den kan ju få bli fem år ialla fall..

Idag ska jag till vårdcentralen med min handled. Jag fick ju karpaltunnel när Alma bara var en månad gammal. Jätte hon och hade svårt att lyfta och röra handen som jag ville. Fick en kortison-spruta och det onda försvann. Men det blev som en blå lite trekant där jag hade fått sprutan och nu har den trekanten växt till sig och är nu ca. 2cm läng och 1cm bred och sen har jag fått en liten knöl mitt i. Jag har dessutom fått nedsatt känsel i hela det området och en bit upp på tummen. Väldigt skumt! Men idag ska en läkare titta på det och förhoppningsvis går det att få det blåa att sluta växa för det är varken snyggt eller känns speciellt bra.

Sen är det jobb igen som gäller. Åker direkt i från doktorn medan farmor och farfar kommer hit och tar hand om Alma. Dom skulle dessutom komma med pannkakor, lyxigt.

Nu måste jag springa och kolla vad Alma håller på med, ingen rast ingen ro!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli så kul att ses på lördag. Ser framemot det. Tycker det är tråkigt att du börjat jobba. Det var 2 veckor sedan vi sågs känns som längre. Saknar er Källangs.
Har varit på öppna försolan i dag i Prostgården, det är så kul att få komma ut och leka tycker Filip och jag.
Kram Jenny

Camilla med C sa...

Ja ska verkligen bli kul på lördag!
Visst går tiden fort, galet fort...
Kul att ni kunde komma förbi en stund idag =)
Kramkram