lördag 7 februari 2009

Första delfinalen avklarad!

Jaha... ja vad säger man.
Jag trodde att Alcazar och Nina skulle gå direkt till Globen och att Marie och Scotts skulle gå till andra chansen. Jag hade med andra ord bara 2 av 4 rätt. Sen blev jag väldigt förvånad att den internationella juryn röstade fram Caroline... Men det är kanske den stilen som gäller i Europa just nu, vad vet jag. Lite töntigt med en internationell jury är det ju i alla fall. Men med tanke på hur det gick för Charlotte och låten Hero förra året som var såååå himla bra så kanske det är Sveriges enda chans att hamna topp 10 i alla fall.
Men roligt att spektaklet är igång är det! Och jag kommer att följa, kommentera och svära de nästkommande 5 lördagarna också så klart =)

Idag har jag varit en tvättäkta hurtbulle!
Först tränade jag ett medel-pass på Friskis och sen gick jag och Alma till kupolen, vidare hem till svärmor/farmor och efter middagen där gick jag och Saga hem. Promenerade med andra ord ca. 10km idag!!!!
Hurra för mig!

På kupolen träffade vi Angelica och tvillingarna Alex och Linus som har växt nåt enormt sen sist. Vi tog en fika på Wayne´s (var annars) och gick sen runt en sväng och jag köpte vätskeersättning (Alma är fortfarande lös i magen och nu äventyras simningen imorron), ett par tuffa Hello Kitty jeans och strumpbyxor till Alma-bus. Själv fick jag tio nya gummisnoddar...

Imorron är det friskis klockan 11.30 (medel) som gäller och sen förhoppningsvis babysim. Men då måste Alma ha ätit ordentligt och inte varit lika lös i magen som idag. Idag har hon nämligen knappt ätit nåt, bara några tuggor här och där. Helt otroligt att hennes humör kan vara så pass bra som det är. Jag vet väl själv hur jag skulle ha varit humörmässigt om jag hade mått som hon en hel vecka och dessutom inte kunnat äta ordentligt. Men som sagt på måndag ska jag ringa och höra mig för vad vi kan göra om det fortsätter samma lika imorron.

1 kommentar:

Malin sa...

HÄrligt jobbat hurtbullen Camilla! Tänkte vi skulle se dig i lördags (vi var på familjejympan), men vi var lite snabbare därifrån denna gång då Fredrik kom och hämtade oss! Ha en bra vecka, kram kram