onsdag 11 februari 2009

Ledighetskommitén talar ut...

Jag har alltid en miljon idéer för vad jag ska göra mina lediga dagar. Men av nån konstig anledning så blir det sällan mycket gjort. Vad kan nu det bero på???? Dels så är ju Alma rätt busig och vill väldigt gärna ha uppmärksamhet hela tiden och gör därför saker hon vet hon inte får. Sen är det att jag har upptäckt att jag antagligen är en sann tidsoptimist... Jag är ju en optimist i övrigt också men just när det gäller vad jag ska hinna med under x antal timmar blir alltid galet.

Idag har jag hittills hunnit tvätta, städat nere och gjort lunch. Klämde faktiskt in ett avsnitt Oprah också =) Men jag har övervåningen kvar och så tänkte jag träna kl.17 och så kommer Jennie och Filip förbi en sväng och busar med oss. Ikväll är det badning av Alma, matlagning och se finalen av topmodell mm som gäller. Alltså fullt ös som vanligt. Jag är som tur är ledig fredag också och skulle i värsta fall kunna städa resten då... Känns inte helt ok men det får kanske funka. Mycket skönare när allt är klart samma dag.

Kram

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh känner igen det där med tipsoptimist... Man vill så mycket och på papperet funkar det, men oftast inte i verkligheten tyvärr.
Sköt om er och glöm inte att ta det lugnt också (säger en som är världelös på att ta det lugnt, hi hi).

Camilla med C sa...

ja, inte är man speciellt bra på att bara slappa. Fast jag har ju min tv-timme oftas varje kväll. Då får jag bara slappa och springer bara lite i reklampauserna. Hihi