tisdag 9 december 2008

Tisdag = waynes

Idag har vi som vanligt varit på öppna förskola tillsammans med Hanna, Kevin, Mia, Vilhelm och idag även Jennie och Filip. Det var roligt men Alma var på sitt suraste humör.
Vi hade rykt ihop hemma efter att hon för 100:de gången varit i Sagas godis och den här gången stoppat 5 bitar levergodis i munnen så att det rann brunt söggel ner för hakan och på bodyn jag precis hade satt på henne. Då blev mamma-Camilla arg! Alma blev ledsen och vi åt lunch i tysthet men sen när vi gick upp för att byta på henne igen så kramade hon mig allt hon orkade. Men hon var sur när vi kom till öf och det tog ett bra tag innan hon mjuknade och gick runt och lekte som vanligt.
Efter nån timme där gick vi till Waynes och jag köpte (hör och häpna) en caffe latte och en chokladboll. Kladdkakan såg så torr ut... Alma fick en smoothie och svepte hela alldeles själv.
Sen gick vi till Kapphal och lämnade tillbax Almas overall som hade gått sönder i blixtlåset efter bara en så där fem gångers användning. De hade inga så det blev en (snyggare) från H&M istället. Passade på att ta en i stl.86 så att hon faktiskt ska kunna ha den hela vintern =)

Nu har vi gjort ätit köttfärssås med spagetti och jag håller på att tona håret!!!! Hoppas att det blir snyggt. Jag fick nämligen bara ett infall att snygga till mig lite, känner mig grå som en liten mus... om det blir snyggt kanske jag slänger in ett foto...

Vet ni... idag är det säsongsavslutning på Desperate Houseviwes... snyft!

Inga kommentarer: