tisdag 23 december 2008

Nja...

jag hann inte riktigt med allt som var tänkt men är nöjd med dagen ändå.

Vi åkte till kupolen strax efter klockan 10 och då hade det inte hunnit komma så mycket folk än. Så jag hade min shoppinglista i högsta hugg och sprang från butik till butik och wips var jag klar. Otroligt bra och rutinerat jobbat (jag ger mig själv en liten klapp på axeln faktiskt)! Alma och Fredrik hängde liksom bara med... Sen hann vi med en fika på waynes, jag tog en caffe latte med hasselnötssmak och en pralin, Fredrik tog en caffe latte med vaniljsmak och en mockaruta och Alma fick en banan. Sen hade vi några ärrenden ner på stan också och det drog ut en aning på tiden så stackars Anna med barn fick vänta utanför på att vi skulle komma hem (Saga är lite dålig på att öppna dörrar).
Anna och Stina myste med oss medan Alma och Oskar busade runt. Alma fick en julklapp av familjen Johansson också, en dockvagn och innebandyklubbor med en tillhörande boll. Puss och tack så jääääääätte mycket ni är supergulliga!
Sen började jag pynta granen och Oskar hjälpte till (med två kulor som hänger superfint) Alma var inte riktigt lika bra på att hjälpa till... nästa år kanske.
När de åkte hem passade vi på att åka till ICA och köpa det sista till imorron och nu sover Alma sött och jag har slagit in alla paketen =)

Vet ni... imorron.... är det julafton!

Alma och Oskar leker i prinsesstältet!
Alma och pappa-Fredrik klär granen!

Det färdiga resultatet med alla paketen under,

nalle-hunden hade vi ingen kartong till så shhh, säg inget till Alma..

Inga kommentarer: