tisdag 16 december 2008

En körig dag för Alma

Idag har vi kört alldeles slut på gummilummis (Alma).
Först tandläkaren, snabbt hem och äta lunch (mcdonalds), möta upp Hanna och Kevin, promenad till öf och fullt ös medvetslös där och sen kupolen och waynes (kladdigaste kladdkakan hittills).
Hon somnade på väg till kupolen och fick sova i nästan en timme. Egentligen alldeles för sent för henne (somnade efter kl.15) eftersom hon i vanliga fall somnar nångång mellan kl.12-13 och är då piggelin resten av dagen. Nu blev det helt fel och hon var rätt gnällig på väg hem från kupan. Men väl hemma var det full rulle igen och nu sover gumman sött i sin säng sen kl.20.
Nu har hon sovit som en stock flera nätter i rad utan ett enda pip (peppar peppar) och jag har nästan sovit för bra och varit slö (?), knepigt att det kan bli så. Får jag för lite sömn så blir jag oftast tjurig hela dagen och sover jag för mycket så blir jag slö... Förut var det nio timmar som gällde men nu vet jag faktiskt inte... hm...

Imorgon är det jobb som gäller och nu jobbar jag tom 22 december. Den 23 december ses vi på kupolen! Då är jag där tillsammans med alla andra och köper julklappar!!! Tjoho!
Har en lugn dag och det är på torsdag, jobbar bara tre timmar (kampanjgenomgång) men sen blir det 12 timmars dar. Tycker faktiskt att det är superkul att jobba när det är mycket. Man är slut efteråt men just när man är mitt uppe i det är det sååååå himla roligt. Det blir liksom värt den där (sköna) slutkänslan i kroppen. Förstår ni nu varför jag måste börja träna igen! Jag har saknat den där åh-vad-jag-är-slut-känslan...

Nu är det nån som har tappat nappen... och det är inte Fredrik...
tror jag, hihi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då lär vi ses på Kupolen på tisdag då. ;-) Jag orkar inte släpa alla julklappar så jag tänkte köpa de sista när vi kommer ner. Smart eller inte? Det har jag inte bestämt än.
Är allting bra med er? Tiden går ju så himla fort, jag tyckte du nyss var gravid och nu är MIN bebis sju månader.
Kram Anna (Ma)

Camilla med C sa...

Anna:
Haha! Då blir det säker bara du och jag Anna... nja kanske inte. Hoppas vi ses ialla fall.
Allt toppen med oss och lilltjejen är stora tjejen nu med attityd och allt.
Herregud är din andra bebbe redan 7månader, ja vart tar tiden ivägen egentligen.
Kram kram