fredag 26 december 2008

Underbart men kort...

... nu är det ett helt år till nästa julfirande. Känns nästan lite vemodigt. Men jag har faktiskt inte haft samma jul-spirit iår som jag brukar ha... Vet inte riktigt varför för jag älskar julen, det gör jag. Men nästa år blir det förhoppningsvis bättre och jag har lite mer tid över till julpyntning här hemma. Hade typ en kvart över till att slänga runt lite tomtar på och har inte ens tömt julpyntskartongerna. Orutinerat!

Men julafton var toppen. Lagom med paket, inget stress, Kalle Anka, supergod mat, tomten kom på besök även i år, kaffe och bulle, mys och prat, julgröt med mandel (som Pelle fick) och sen hem till sköna sängen och sova ut på juldagen. Sen tillbaka för lite mer julmat, promenad och mer mys i soffan med hela familjen. På vägen hem hyrde jag och Fredrik tre filmer; Narnia2, Shutter (skräckis) och Mad money (komedi). Hann med att se de två sistnämda som båda var bra.

Idag (annandagjul) har jag jobbat och nu är det julrusch i butiken, den rusche vi skulle ha haft innan jul. Tiden flög förbi och helt plötsligt undrade jag varför jag var så hungrig, tittade på klockan och den var då redan tre... Jag behövde lunch!
Slutade 18.15 och åkte hem till dukat bord med levande ljus och hemköpt kinamat!!! Lyxigt va!
Sen badade jag och Alma och nu sover snuttis och jag och älsklingen tittar på Körslaget. Heja Nanne!

Härligt med jul, eller hur!

Inga kommentarer: