lördag 22 november 2008

Mums med thaimat

Sitter här framför tvn och myser i soffan med bärbara datorn i knät. Det är CSI Miami men inte riktigt lika bra som originalet tycker jag så jag har svårt att orka hänga med. Om 15 minuter är det resutatet av Stjärnor på is omröstningen och jag ska ialla fall kolla vem som får åka hem även om det känns som det kvittar... Tycker att Let´s dance var mycket bättre!

Gick ganska bra på jobbet idag även om de flesta bara ville fråga en massa och inte handla, men det brukar vara så de här dagarna innan lön. Blev erbjuden att jobba imorron med men tackade vänligen men bestämt nej! Har jobbat en hel del när jag inte skulle ha jobbat på hela veckan egentligen. Tog åt mig tre dagar extra och hade lätt fått jobbat fem... Men det är ganska skönt att jag har valt att jobba så här lite, har ju varit så mysigt här hemma med Alma-bus.

Jennie, Tomas och Filip kom hit ikväll. Alma och Filip bytte 1års -presenter med varandra. Almas present hade inte kommit när hennes kalas var så vi bestämde att vi kunde väl ta det senare, äta gott och umgås och det gjorde vi alltså idag.
Alma fick en superfin barnpall i vitt och med kanonhäftig kurbits i grått och vinrött/mörkrosa. Det stod också Alma och hennes födelsedatum på den! Alma tackar så mycket för den fina pallen. Filip fick ett tält som ser ut som en borg.
Sen köpte vi hem thaimat och jag drack ett glas (halvtaskigt) rödvin. Men kul var det och gissa om kidsen blev trötta på slutet! Alma sover som en stock!!!


Almas underbara pall!

Alma med sin bästa vän Filip!

Inga kommentarer: