måndag 24 november 2008

Fiskbullar och potatismos...

... nog är det mycket godare med thaimat!
Men man kan ju inte äta gourmet-mat varenda dag, det skulle ju vara för trist, eller?!

Idag har jag faktiskt köpt min första julklapp för i år!
Ja, vissa kanske tycker att det är lite väl sent att börja nu men faktum är att jag brukar köpa alla julklappar typ dagen innan (alltså den 23 december). Det blir lite mer sport så... Nej då, men jag handlar alltid bäst under stress! Jag har aldrig någonsin varit ute i god tid vad gäller presenter eller julklappar. Jo kanske nån enstaka gång men det hör verkligen inte till vanligheterna.
Jag tycker det är så himla mysigt att gå runt på ett trångt kupolen med stressade människor som irrar runt i panik medan jag går runt systematiskt och har en ungerfärlig idé vad alla ska få ialla fall =)
Det är jul för mig!
Fredrik är däremot helt tvärt om, han hatar när det är mycket folk och blir stressig, vresig och vill bara handla så fort det bara går och sen försvinna ännu fortare.
Det roligaste med att jobba jul är också alla stressade människor som irrar runt i panik, hihi! De handlar vad som helst oavsett pris, speciellt om det är julafton. Då ser alla ut som rådjur i strålkastarljus och kollar om det finns nån julklapp kvar att köpa över huvudtaget. Jag har slagit in allt från isskrapor till dyraste skinnväskan i butiken. Har ju inte jobbat nån jul på mitt jobb än men det är garanterat exakt lika som på alla andra ställen jag varit =)

Inga kommentarer: