tisdag 4 november 2008

BVC-dags för Alma idag!

Idag ska vi först till öppnaförskolan med Hanna och Kevin och sen ska jag och Alma till BVC. Det är dags för 1års kontrollen med mätning, vägning och spruta.

Ska bli kul att se hur lång gumman har blivit. Hon var 72 cm lång och vägde 10040 gram i slutet av augusti så jag vet ju att det har hänt en hel del sen dess. Hon är riktigt tung att bära och har växt ur en massa kläder, stl 74 är ingen idé och bara en del 74/80 passar. Men samtidigt vill man ju inte börja köpa stl 86 heller för tidigt, kläderna ska ju passa bra nu. Bäst är om jag hittar stl 80 men vissa affärer har bara 74/80 eller 86 och skillnaden är då alldeles för stor.
Nu låter det kanske som att Alma får lov att gå naken eller ha alldeles för stora kläder med jag kan lova att hon inte precis har klädbrist, hihi!

Så var det tisdag igen = Desperate Housewives! Jag längtar verkligen till kl.21.00 ikväll. Då är det bara min tid!

Imorron börjar jag jobba!!! Känns kul men lite overkligt. Jag har åtagit mig 40 timmar på hela november så jag kommer ju inte att jobba ihjäl mig precis, jag tyckte det var lagom att börja med. Sen går Fredrik hem i december/januari och är pappaledig så då får jag jobba betydligt mycket mer. Sen får vi hoppas på att få dagis i februari så att vi båda kan jobba då... annars måste jag gå hem igen och vi får pussla med timmarna så jag kan jobba lite ialla fall. Har inte allt för många dagar kvar att ta ut...

Inga kommentarer: