onsdag 26 november 2008

Alma är dunderförkyld

Med en jobbig hosta och rinnnig näsa har vi tagit oss igenom den här natten med bravud.
Hon kom till ro ganska snabbt trots allt och somnade brevid mig inatt igen. Men hon har snurrat runt i sängen som en tok och puttat på mig =) Men inte vaknat så vi fick ialla fall sova betydligt bättre än igår natt! Fredrik fick sova i gästrummet så att han fick en god natts sömn och är pigg på jobbet idag (hade inte sovit många minuter han heller igår natt).

Försäkringskassan har strulat till det också, jag har inte fått nån utbetalning och imorron ska räkningarna betalas... Jag ringde och undrade vad som hänt och de hade gjort fel men jag kunde inte förvänta mig några pengar förrän tidigast tisdag nästa vecka. Okej?! Hur gör man då??? Räknade lite snabbt ut hur mycket pengar som fattades på betalkontot och sen var det bara att svälja stolheten och ringa mamma.
Tack, mina underbart snälla föräldrar som har möjligheten att hjälpa till vid kris!!
Men inte är det speciellt roligt att vid 30 års ålder behöva pengahjälp av sina föräldrar...

Hade en riktig bra dag på jobbet igår som tur var och det var skitroligt att jobba =) Som jag trodde kom det en jämn ström med folk efter kl.16 och tiden bara swischade förbi. Plötsligt var klockan 18.50 och vi började stänga för dagen. Så skulle det alltid vara på jobbet!
Orkade inte tänka på mat utan Fredrik åkte och köpte en kycklingsallad till mig och en pizza till sig medan jag fick sitta och mysa i soffan med Alma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, försäkringskassan har gett mig en massa hjärnblödningar genom åren... Räkningar ska betalas, de gör fel men vad hjälper det? Man får ju inte in pengarna fortare för det, tyvärr. Kan inte fatta att jag ska ge mig in i den soppan åter...//Marie