söndag 31 januari 2010

2,5 veckor kvar nu!

Fy sjutton vad jag längtar till Gran Canaria nu!!! Här är det -18 grader och sjukt mycket snö och där är det 20 grader och palmer... Få se nu, var vill jag helst av allt vara...

Men först ska jag jobba ganska mycket eftersom det är fler som är lediga och föräldralediga så vi tappra som är kvar måste jobba lite extra, men det ska väl vara lugnt. När man har nåt skönt att längta till så blir allt annat så lätt.

Igår var vi på 18års kalas. Anton (Almas kusin) fyllde år och vi firade så klart. Syster yster bjöd på bakad potatis med olika röror och det var smaskens =) Sen en smarrig chokladtårta till efterrätt. Sååå himla gott! Nu blir det att äta smalmat en vecka eller två som kompensation, hihi.
Men min bantning har gått ganska bra, jag ska väga mig igen imorron och hoppas på ytterligare ett kilo ner (-6kg redan). Jag äter vanlig mat men inget fikabröd eller godis och försöker hålla mig borta från colalighten. Enkel bantningsmetod och lätt att följa.

Fredrik undrade om inte vi skulle köra GI-metoden efter att en utav hans kompisar hade gott ner över 10 kilo men hjälp utav det tänket, men jag tycker det verkar så drygt... eller är det jag som tänker galet då??? Det kanske är superenkelt...

Funderar på att låna mammas motionscykel så att jag kan cykla antingen på morronen eller kvällen efter jobbet. Jag kommer helt enkelt inte iväg till Friskis och svettis, fattar inte hur jag ska kunna klämma in träning i mitt vardagliga schema eftersom jag börjar 9.45 och slutar 20.15 varenda dag... Då måste man ju alltid träna på sin lediga dag och det är kanske inte alltid man kan det, eller vill det. Jaja, ett riktigt i-lands problem är det kanske, men det är mitt i-lands problem.

Kram

Inga kommentarer: