onsdag 20 januari 2010

Jiippii

Jag har äntligen hittat vardagsporslinet jag vill ha och har beställt 6 tallrikar, 6 assietter och 6 skålar. Det är från Bruka Design, vit relief!!! Jag försökte hitta en bra bild på nätet men det var lättare sagt än gjort så jag får väl lägga ut en bild när jag får hem det istället. Jag är glad jag!!!!

Igår var vi till banken och ordnade med lånen, det gick bra och vi fick en mycket bra 3månaders ränta. Sänkte månadskostnaden fast vi la till garaget... Det är väl bra det. Men däremot hade banken slarvat bort vårt pensionspar... Det är ju mysko. Det har inte sparats sen i januari 2009 tydligen fast vi inte har ändrat nåt, så banken ska kolla upp vad som hänt. Tänk att man ska ha koll på allt själv!

Idag ska Hanna och Kevin och lilltjejen komma förbi en sväng och leka så jag tänkte baka äppelmuffins att bjuda på, Alma får hjälpa till. Det är kul när hon vill hjälpa till, ibland blir hon lite för ivrig men det går alltid (nästan ialla fall) bra.

Exakt fem veckor kvar nu...

Kram

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det porslinet vill jag se. Var det dyrt? Jag är också ute efter nytt.

PS 4 v kvar till resan. om det var det du skrev 5 v kvar så är det 4 ej 5.

Camilla med C sa...

Hihi! Ja en hel vecka fel ute är jag, åt rätt håll ialla fall =)

Porslinet är kanonfint och inte speciellt dyrt heller, 99:-/tallrik.

Kram