måndag 25 januari 2010

huwaaaa

Dels är jag hemma med magont (är bättre nu men långt ifrån bra) och sen har jag betalat räkningarna... Skräckmånad!
Januari är vår värsta månad på året med tanke på antalet räkningar och sen så har vi dessutom betalt resan också. Blev lite pengar över som tur är =)


Längtar tills jag får hämta ut vår nya vardagsservis. Jag vill verkligen göra mig av med min saliga blandning av olika färger och modeller. Jag köpte nytt när jag flyttade till min lilla etta 2001 och köpte då på rea, tog det billigaste som var ok. Det resulterade i ljusgula tallrikar, grå assietter, gröna sopptallrikar, vita koppar och gröna skålar. Ja, jag vet, en knasig blandning. Men sen har jag haft så svårt att hitta nåt snyggt som jag vill lägga pengar på. Det enda som passar in nu är de vita kopparna som jag tagit fram igen efter att ha stått gömda i ett skåp nåt år. Nu blir alltså allt vitt och så funderar jag på att köpa en snygg pasta/salladsskål till som kan få vara i svart eller nån annan fin färg. Jag bestämmer mig där och då.

Vi har ju en fin servise också, jag samlar på Ostindia från Rörstrand. Men har bara 10 tallrikar och 6 assietter och 6 kaffekoppar så jag måste skaffa mer, jag skulle vilja ha ett dussin av allt. Lite för dyrt att bara gå och köpa så där, men man skulle egentligen köpa två assietter eller kaffekoppar imånaden så var jag snart uppe i ett dussin... hm ingen dum idé.

Så här fin är Ostindia!