söndag 10 januari 2010

Söndag!

Har börjat städa ut julen. Låter julgardinerna och adventsljusstakarna sitta kvar till slutet av januari, det är ju ändå så mysigt =)

Det är både skönt och lite trist att städa ut julen. Jag älskar verkligen julen men i år har jag inte lyckats fått den där riktiga julstämningen och pyntade inte förrän kvällen innan jul. Iår tänker jag pynta betydligt tidigare så att känslan hinner infinna sig innan man ska ta bort allt igen... Sen ska jag ha nya julgardiner också, vill ha antingen vita med röda hissgardiner eller traditionellt röd/vit rutiga. nu har vi svarta med tomtar på och det blev inte som jag tänkte mig riktigt så dom kan jag ha uppe på övervåningen nästa jul.

Idag ska jag annars bara tvätta och plocka undan, få lunch hos svärmor och sen myda i soffan. Nästa vecka ska vi till banken och lägga om lånen (eftersom vi byggde ett garage förra året) och Alma ska få sitt pass ordnat. Annars är det som vanligt jobb och alla andra vardagssysslor som gäller, inget roligt på gång nästa vecka... Men inte långt kvar till resan nu!!!

Vi kommer dessutom få gå på bröllop i år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan senare berätta vilka de lyckliga är!

Kraaaaaaaaaaaaam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs! Jag har en gissning på paret... men jag tar den "face to face" nån gång, apropå det så vore det skoj att ses snart, men tiden är inte min bästa vän tyärr, inte din heller kanske ;) Kram till er från Skräddarbackens by

Camilla med C sa...

Hejhej!!!
Du kanske har rätt om paret... det är inte dom man tänker på först ;)
Ja, vi måste klämma in en date. Jag har häcken full som vanligt och den lilla lediga tiden som blir över är ändå full =)
Men vi kanske kan ses nån kväll och ta en promenad... så länge det inte är -25 grader förstås.
Kramkram