lördag 21 mars 2009

Robinson-premiär

Idag är det Robinson premiär och jag måste faktiskt erkänna att TV4 har lyckats hypa-upp det nåt otroligt så nu måste jag bara se! Vi ska till detta äta tacos och mysa i soffan.

Igår lämnade jag Alma på prov på dagis för första gången. Det gick ganska bra. Hon blev ledsen när jag sa hej då men sen hade hon lekt med de andra barnen. Efter en halvtimme kom "fröken" Andreas och sa att nu var Alma ledsen och vill ha mamma så då gick jag till henne och hon var verkligen jätteledsen. Hon sen när jag tog upp henne och hon slutat gråta så var hon sur och ville inte ens titta på mig... Men sen efter att ha varit mammig ett tag lekte hon på som vanligt. Hon fick också äta på dagis för första gången och mumsade på ordentligt och tyckte det var jättegott =)
Det som var dumt var att jag hade ju tänkt att Almas skulle sluta med nappen nu lagom till dagis men vi kom fram till att det kanske var lite väl taskigt av mig att inte bara ta bort mig utan napp och snutte också. Så idag har jag beställt tre nya namnnappar från namnnappen.se som hon ska få ha på dagis och så ska vi ta dit en snutte så kanske fröknarna kan trösta henne med det och så behöver hon inte mig.

Idag jobbar jag och det är lugnt som i graven. Ganska mycket folk på coop men ingen som vill köpa tv-apparater. Svarmor och svärfar tillsammans med Alma och Fredrik har varit här och vi lunchade tillsammans.

Kram kram och ha en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

Malin sa...

Japp, söndan blir fint det, bokar in! Ska också se Robinson hade jag tänkt, men vi har vakna och pigga barn här vi, så vi får väl se hur mycket Robinson man hinner se... Ha de!

Kallangs Photography sa...

Hoho, det blev inget tacos, det blev kina i stället. mums mums.