söndag 29 mars 2009

Earth Hour

Vi släkte ner alla lampor och tände ljus och gjorde en brasa.
Sen fuskade vi med att ha tv´n på... Men ändå, ett statement är ju alltid ett statement!
Det var fyra hus som var släckta på vår gata =)

Men nu undrar jag. Vart tar mina ledig dagar vägen egentligen??? Jag hinner inte ens känna mig ledig innan jag står här på jobbet igen. Igår vaknade Alma tidigt så vi fick upp och sen spelade vi lite Tomb Raider och jag duschade och så åkte vi till Kupolen. Blev en nyttig och hälsosam lunch på Donken och sen köpte vi ett födelsedagskort till Agnes som fyllde 1 år. Jag inhandlade lite andra måsten och så var det dags att bege sig på kalas. Smaskade tårta och drack kaffe och Alma och Agnes lekte ihop. Dom blev ju mer jämngamla nu när Agnes lärt sig gå! KUL! (Lägger ut några bilder senare)

Sen åkte vi och bytte ut torkarblad på Santa Fe´n och köpte nya till Bettanbilen, jag sprang in på Willys och handlade ingredienser till en Tacolasange och sen bar det av hemåt. Väl hemma skulle jag börja med maten men Alma fick ett psykbryt och var konstant ledsen och supermammig. Fredrik fick knappt ta i henne och jag dög väl egentligen inte heller... Tillslut satte jag mig i soffan med henne i famnen och smekte henne över pannan och då lugnade hon äntligen ner sig och sen var gamla vanliga Alma tillbaka. Knepigt, hon blir ju verkligen aldrig så där otröstlig.

Alma har hamnat i en utveckligsfas (trotsålder 1) och säger nej till allt. Skitkul och svårt att hålla sig för skratt blir det. Men än är hon ju så lite att det går att tvinga henne utan problem till att göra det man vill ialla fall =)

Nu ska jag jobba på lite och ladda inför babysimningen kl.17,30
Kram kram

Inga kommentarer: