fredag 27 mars 2009

Inget dagis för Alma...

...varken igår eller idag.
Avdelningen var stängd igår pga att två fröknar insjuknat i magsjuka och då bestämde vi oss för att hålla Alma hemma även idag. Farmor och farfar har idag ansvaret över vår skruttis! Dessutom insjuknade en här på jobbet också i magsjuka igår så jag tog saken i egna händer och storstädade vår personaltoalett ordentligt för att försöka eliminera spridning. Ingen magsjuka här tack!

Imorse vaknade Alma pigg som en lärka 06.20 och Fredrik gick snällt upp med henne. Jag fick ligga och dra mig till 07.35 ialla fall och det var ljuvligt. Alma har ju börjat vakna mitt i natten också och ska ha välling. Men det är säker bara för att det händer så mycket nytt i hennes liv och hon drömmer mycket och kommer inte till ro utan sin älskade välling. Inga problem så länge hon somnar om direkt efter...

Idag hämtade jag ut mina Mary Kay produkter och ska sätta mig ner och gå igen om allt skoj ikväll när jag kommer hem från jobbet. KUL!

Jag har ju sett fel på schemat (eller snett eller bara varit förvirrad) så jag kan inte umgås med Malin och barnen på söndag. Känner mig som ett riktigt pucko Malin, förlåt!!!! Men hoppas du vill träffa mig en annan dag ialla fall, kanske nästa helg eller en kväll i veckan?!

Kram och vet ni.... idag är det Let´s dance final!!!!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är heeeeeelt lugnt, skulle lika gärna kunnat vara jag som kollat fel, virroMalin :)

Vi får ta det en annan helg, jobbar mån-fre så veckorna är det lite tajt om jag inte slutar tidigt nån dag.

Kram kram

Anonym sa...

Vi saknar er nu när Alma börjat på dagis och allt. Ska bli kul att ses på babysim på Söndag. Tur att vi har det ihop så vi ses i duschen ialle fall. kram Jennie