torsdag 12 mars 2009

Alma är alldeles prickig...

Stackars Alma har pricksjukan.
Det började igår med att hennes ena ben var rödflammigt och prickigt och hon kliade på det.
Jag smörjde in och sen på kvällen så var hon prickig på hela kroppen. Ser ut som eksem eller värmeutslag och det blir bättre när jag smörjer in henne.
Idag var det mycket bättre på benen (som var värst igår) men hennes ena arm var desto värre idag. Har smort in henne med kortison salva och det blev mycket bättre direkt. Och vi som ska till dagis imorron... Men hon är ju inte sjuk så det ska väl gå bra =)

Här på jobbet är det ganska lugnt idag men skönt faktiskt. Jag har ingen ork... Måste komma igång och träna igen. Idag är första dagen som jag knappt har behövt snyta mig och har inte hostat en enda gång. Så nästa vecka ska jag träna!

1 kommentar:

Kallangs Photography sa...

Hoppas att det inte finns några prickar imorgon, hon vill säkert göra ett bra intryck på de andra barna =) Puss puss, syns (idag) vid dagiset