måndag 19 oktober 2009

Två dagar kvar...

...idag räknas ju inte...

Idag ska vi åka och titta på bil igen efter att jag och Alma hämtat pappa-Fredrik från jobbet.
Idag har vi varit på promenad med Saga, tvättat och myst. Dagen har gått superfort och Alma har inte ens sovit sin timme än men verkar inte intresserad av det heller.

Alma och Saga busade när jag tog ur tvätten tidigare och så hör jag ett morr och ett skrik, Saga hade naffsat Alma i armen. Det gick som tur var inte hål men blev fyra märken (som försvann på nån minut), nu har Alma gått runt senaste timmen och sagt "Saga inte bita... Alma inte bita". Saga fattade direkt att det inte var bra och smet under soffan och nu ligger hon och skäms i trappen eftersom hon inte får vara med oss. Men usch va otäckt om det hade gått hål, hade inte varit bra alls...

Igår kväll bjöd Fredrik på kinamat och idag får det nog bli korv i ugn till kvällsmat, jag och Alma åt tacorester till lunch. Men jag har verkligen ingen inspiration, jag har ingen aning om vad jag ska laga för mat och det är inget kul heller. Annars har jag alltid gillat att laga mat, när det finns tid. Eftersom jag numera jobbar ända till 20.00 så vill jag helst slippa att ställa mig vid spisen när jag väl kommer hem. Fredrik gillar inte att laga mat och har väl aldrig varit intresserad. När jag ber honom laga mat så brukar det bli: "Vart vill du jag ska åka"... Men om jag skickar honom på en matlagningskurs kanske??? Eller vad säger du älskling?

Kram kram

1 kommentar:

Kallangs Photography sa...

Nu tycker ju jag att jag har bättrat mig rejält. Jag har faktiskt lagat mat fler talet gånger. Bara du talat om VAD jag ska göra.