lördag 17 oktober 2009

Spontantrip till IKEA...

Igår morse fick jag ett sms av Jenny om vi ville med till Ikea, och det ville vi så klart. Men eftersom jag inte har några pengar (allt är undanlagt till London-resan och Ikea tar inte emot Pund...) så jag ringde Fredrik för moraliskt stöd.

Jag: "Men jag har ju inga pengar..." snyft
Min man: "Det har väl aldrig hindrat dig förut"

Så då var det ju bara att åka och shoppa gjorde jag såklart... Två kuddar, två kuddfodral, ett skohorn, en pall åt Alma, tre gosedjur åt Alma, servetter och två toalettborstar. Det var ju bara "bra att ha" grejor ialla fall =) Sen passade jag på att titta på sängen som Alma ska få i 2års present och lite annat som vi ska köpa till henne när vi ska ändra om på hennes rum. Hon är ju stora tjejen nu liksom.

Efter Ikea turen åkte vi hem till ett par som köpt valp av Jenny och Jenny trimmade honom. Sen bar det av hemmåt igen. Blev en heldag!

Idag har jag och Alma varit på Hopp och Lek på Friskis&Svettis som hade en gratisdag idag. Hur mycket barn som helst. Alma var lite reserverad i början men sen var det full rulle. Idag ska vi nog inte göra så myclet mer än bara var men nu ska vi på uppdrag av Fredrik och faffa åka till Kupolen och köpa spik... Det är min lördag det!

Kram

Inga kommentarer: