fredag 30 oktober 2009

Blivande 2-åring i huset!

På söndag blir det kalas för Alma som fyller 2år!!!
Idag var hon med i tidningen, annonser från oss, mommo och moffa och familjen Lindgren =)

Idag ska det städas och bakas inför kalaset och jag tänkte skriva ut några härliga recept från Leilas bakböcker, hon har sånna himla goda bakelser mm. Mums! Sen är det en stoooooorstädning på agendan, medan farmor har hand om Alma ska jag och maken härja fritt här hemma.

Igår följde jag och Alma med Jenny och Filip till AuqaNova och badade. Det var superskoj men det vara nära att jag inte åkte. Alma testade mitt tålamod och jag upptäckte att det inte är så långt... Av och på med kläderna, nej till allt och sen skulle snutte med helt plötsligt (som aldrig åker med nånstans). Jag höll på att bli galen! Det är skillnad om man inte har en tid att passa men nu visste jag att dom stod och väntade på oss och då blir man så himla stressad. Det slutade med att jag bar ut en skrikande Alma till bilen. Väl framme var vi sams igen och vi hade jättekul! Jag fick flera kramar och pussar av Alma så hon var jätteglad att vi var där =) Lite roligt var att när vi hade duschat och börjat klä på oss för att åka hem så ropade dom ut i högtalarna att barnpoolen skullestängas av pga "bajsolycka", det kallar jag humor!

Nu sitter Alma bus framför tv´n och tittar på tecknat och jag ska hitta goda recept. Ha en underbaar fredag allihopa, puss på er!

Inga kommentarer: