torsdag 3 februari 2011

Sagostund

Var på sagostund med Alma idag på biblioteket. Mysig och Alma gillade det! Det måste vi absolut göra fler gånger. Sen blev det en fika och lite bus för barnen.
Nu har jag fått huvudvärk, har ont i kroppen, trött och är superkall om händerna... Vill inte bli sjuk! Tänker inte bli sjuk. Ska stoppa i mig lite c-vitamin i tron om att det är mitt mirakelmedel.
Annars leker livet. Gustav vaknade först 04.30 imorse så han sov 6,5 timmar inatt =) Det kan man ju inte klaga på. Nu får vi se om han ska tutta resten av kvällen när han vaknar vilket har blivit en "fin" tradition för oss i familjen Källängs. Tror att jag börjar sina precis som med Alma och vi får väl se hur många kvällar till jag pallar med innan jag ger mig och han får ersättning istället. Bara han klara sig med mig på dagarna så är det ju tillräckligt för mig.
Det är ju både för och nackdelar med att helamma... Jag har absolut ingen egen tid (men å andra sidan är det en väldigt kort tid i livet man offrar) och Fredrik känner sig mer delaktig och hjälpsam när han kan ge flaskan. Det viktigaste för mig sen är att kunna få komma iväg och träna. Måste få ordning på ryggen och få igång konditionen igen. Sen gör det ju inget om jag lyckas tappa några kilon innan Turkiet-resan. Jag lovade dessutom syrran (i ett mycket svagt ögonblick) att jag ska springa tjejmilen med henne och kusin-Elin i augusti. Men har jag lovar nåt så håller jag det och det ska nog till ett brutet ben för att jag ska banga ur helt. Det blir till att träna lite löpning under våren, tjoho!!!

2 kommentarer:

Therese sa...

Jag håller med, amning är givetvis det bästa, men samtidigt får pappan känna sig mer delaktig när man kan dela på matningen, man slipper upp varje gång på nätterna och man får lite egentid igen. Och det är supermysigt att sitta med flaska också, helt klart! Har en av varje, simon flaska nästan helt ända från början, jag hade ingen mjölk. Johannes ammade jag tills han var ett år nästan.

Imponerad att du ska springa tjejmilen! Himla duktigt!
Kramis

Camilla med C sa...

Tack Therese... Men vänta med att bli impad tills jag har lyckats tagit mig hela milen runt hihi =)
KramKram