onsdag 9 februari 2011

Fisk i ugn

Fisk i ugn serverades hos familjen Källängs idag!
En snabblagad och nyttig rätt.
Torskfilé
En påse frysta ärtor-majs-paprika
2,5 dl matlagningsgräddde (vi tar alltid oatly´s gjord på havre)
Citronpeppar och salt eller bara Örtsalt
Swosch in i ugnen på 175 grader i ca 30-35 minuter, serveras med kokt potatis. Skulle ha haft lite grönsaker till men det blev lite panik med en hungrig Alma och Gustav på samma gång =)
Mums!
Fisk två dagar denna vecka, borde göra susen på vågen...
Annars då... Jo jag var på läkarbesök idag med Gustav. Allt såg bra ut och han har gått upp massor igen. Nu väger ha 5505 gram och är 59,5 cm lång. Har tvättat upp Almas gamla kläder i storlek 62 och ska byta ut lite 56:or som han inte längre kan ha. Lite synd är det ju att han växer ur dem så fort men det är ju kul att få köpa lite nytt också, hihi. Jag tackar ju aldrig nej till lite shopping!

2 kommentarer:

Therese sa...

Uppskattar alla bra mattips! Tack :-) Jag har en grym idétorka så jag är väldigt tacksam :-)

Camilla med C sa...

Va bra! Nästa gång är det jag som har idétorkan...