torsdag 17 februari 2011

Sagostund på bibblan

Idag ska jag hämta Alma tidigare och sen åker vi till bibblan för en Sagostund. Kan verkligen rekommendera den, Alma älskar det och dom sitte som tända ljus i Sagogrotta och lyssnar. Sen sopar Sagotanten ut barnen en efter en när Sagostunden är över, hur sött är inte det =)

Min köttfärssås blev supergod igår och kostade mig 6-8 points (tror 8 för jag räknar nog det som valfri mängd pasta). Jag hade nötfärs, morot, röd paprika, champinjoner, majs, tomatsås, chilisås, soya, grönsaksbuljong, salt, peppar och lite paprikakrydda i. Supermumsigt! Det blev så mycket att vi får äta resterna idag =) Perfekt att slippa laga mat en kväll. Imorron får vi se hur vi ska göra med mat om det kankse ska få bli snabbmat (jag äter då självklart en sallad) eftersom vi är så hungriga direkt efter simningen. En gång i veckan kan man få köpa hem mat (måndagens thai räknas inte eftersom det var alla hjärtansdag då).

Kram på er

2 kommentarer:

Therese sa...

Ja du, här blir det tre luncher ute den här veckan, så det går som det går det här! :-)

Bibblan tyckte mina också jättemycket om, just det du skriver, att dom blir utsopade när det är slut också, underbart! :-)

Camilla med C sa...

Vilen lyx att få luncha ute så mycket! Tänk sallad, hihi...

Alma var så glad efteråt idag och sen gick vi och fikade som vanligt (självklart bara en kaffe till mig) och kidsen härjade som de ska =)

Kram