onsdag 16 februari 2011

Restauranglunch på schemat

Idag ska jag ut och äta lunch vilket inte längre hör till det vardagliga. Ska bli lyxigt och gott! Vet inte vart vi ska gå än med för mig spelar det verkligen inge roll bara kul att komma ut =) En bra sak med att vara hemma är att man inte har speciellt höga krav vad gäller aktiviteter, allt är KUL!

Till middag idag tänkte jag göra köttfärssås utan grädde (jag har alltid grädde i annars), bara tomatsås, kryddor, soya och lite annat. Tror det kommer bli gott. River även i lite morot vilket alltid är mums.

Provade några byxor igår som jag inte har kommit i på ett tag. Ett par jeans krävde några kilon till innan de sitter bra (jag hittade en mage att banta bort, hihi) men ett par "gubb-byxor" satt perfekt så dom ska jag börja använda lite mer. Ett par andra som jag har hänger numera på höfterna så jag har ett riktigt hiphophäng där bak... Mindre snyggt! Fast jag har nog aldrig varit mer lycklig över ett par så illasittande byxor nån gång =)

Nästa vecka ska jag ha en planerad veckomatsedel att gå efter med points och allt utsatt och klart så det är bara att följa. Får storhandla i helgen. Som vanligt är jag så himla spontan (och crazy) att jag bestämmer samma dag vad vi ska äta och så blir visst pointsen lite därefter också vilket inte blir så bra. Jag ska försöka äta runt 7-9 points per måltid och sen nån frukt därimellan så hamnar jag på ca.25 points per dag (tror det egentligen är för få men men mina böcker är ju som sagt borta). igår var min sämsta dag, jag var hungrig hela dagen och skulle lätt kunnat klämt i mig en påse chips eller godis på kvällen. Men jag lät bli och drack en colalight istället, vet att det inte är nyttigt heller men jag har det lite som ett substitut så länge och får ta bort det också sen när jag är redo. Det bästa är ju att jag INTE har ätit godis och då ska tilläggas att det finns lite godis i skåpet här hemma. Jag ska klara det här och bli smal igen, eller ialla fall tillräckligt smal för att trivas för smal kommer jag nog aldrig lyckas bli.

Igår frågade maken mig om verkligen tjockpannkakan var vv-mat... nja inte direkt svarade jag, man får ta lite mindre. Vågade inte ens kolla vad det blev i points...

Inga kommentarer: