tisdag 8 februari 2011

Dagens middag!



Idag fick det bli tonfiskgratäng. Maken lagade medan jag satt i soffan och talade om vad som skulle vara i. Det var väl rätt fördelade sysslor...
1 burk tonfisk
1 burk creme fraiche
1 gul lök
riven ost
senap (dijon eller johnnys, mer barnvänligt med ketchup)
citronpeppar och salt
pasta
Koka pastan och blanda de andra ingredienserna. Häll den kokta pastan i en gratängform och häll smeten över. In i ugnen på 175grader i ca.25-30 minuter eller tills gyllenbrun. Garnera med tomat =) Mums!
Receptet kommer från min syster Biss.

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Ååh jag vill också ha ett par Converse. Gärna rosa, men jag passar inte i dem...eller jag ser kontsig ut... =O( Jag kasnke får strunta i det å köpa ett par ändå för det är ju så snyggt... å för den delen så ser jag väl inte fötterna för magen i vår =O)

Så stor lillebror har blivit =O)

Lycka till med vikten, det är väl jag som får alla kilon =O( Sist gick jag upp 35 kg denna gång tänker jag inte vräka i mig choklad ... ;=)

Kramar

Camilla med C sa...

Emma: Jag passar inte heller i Converse-skorna egentligen men nu tänkta skitsamma... dom är så jäkla snygga =) Go for it!

Ja lillebror växer som attans!!

Tack, jag gick bafra upp 6 kilo med lillebror men hade ju lite mer från början, hihi. Lycka till med magen =)

Kram