måndag 7 februari 2011

Nu jäklar!

Min frukost idag.
En skål med yoghurt och müsli. Grovt bröd med apelsinmarmelad. Kiwi.
Allt är dessutom ekologiskt!

Alma är vår nya fotograf i familjen. Hon älskar att låna kameran och går sen bananas och fotar precis allt. Det här kortet tog hon på sin mor och det är en sån underbar vinkel... Men gissa om jag blir motiverad, det är ju så här Alma ser mig. Ingen vacker syn i den vinkeln!

Projekt 1. Få bort den förbannade dubbelhakan!!!

Nu är min bantning igång! Har det gått mycket bra, haha, konstigt vore väl annars. Men jag hittar inte min viktväktarpointsbok... Jag var alldeles säker på att jag visst var den var så jag letade inte igår men den var inte där. Jag kommer på ett ungefär ihåg vad vissa matvaror har för points men inte allt. Nu ammar jag ju och ska egentligen äta typ 30 point men jag tänkte äta betydligt mindre och kan nog höfta lite sä här i början. Viktigast är att jag håller mig borta från coca cola, godis och fikabröd. Klarar jag bara av det så kommer kilona att rasa. Sen är det väl bra om jag även håller mig borta helt från snabbmaten också ialla fall så här i början innan man känner att man vågar unna sig en pizza eller nåt. Jag kommer ialla fall att en fiskhamburgare på McDonalda kostade 8 points och det kan ju vara bra att veta om jag måste äta snabbmat nån gång, givetvis utan pommes och läsk!


Peppa mig nu!!!!

4 kommentarer:

Kallangs Photography sa...

HEJJA HEJJA HEJJA!

osså har bloggen fått en makeover också :)
Snyggt!

Anna sa...

Jag viktväktade när jag ammade och jag rasade i vikt fast jag åt alla mina extrapoints, så testa innan du äter mindre. Nu skulle jag behöva viktväkta igen...
/Anna Ma

Therese sa...

Fråga om du undrar över något, jag hittade äntligen min bok efter mycket letande :-) Men det är ju liiiite fusk eftersom du ammar, det gör ju inte jag. Så om det går mycket bättre för dig så tänker jag skylla på det! ;-) Går inge bra så här första dagen, har ett svårt jobb när man stup i ett blir bjuden på fikabröd! Sa iaf nej två av tre gånger idag och tog bara en tredjedels bulle :-) (ja ja, ursäkter, ursäkter, jag vet...)

Camilla med C sa...

Maken: Jajamensan fattas bara!

Anna: Då ska jag lägga lite energi på att hitta boken då...

Therese: Du kommer att fixa det hur bra som helst! Att säga nej två av tre ggr, det är väl det som är hela grejen. Sen måste man få unna sig nån gång också.

Kram på er!