onsdag 2 mars 2011

Viktväktande

Efter ett +/-0 på vågen i måndags skrev jag in mig tillsammans med Angelica hos viktväktarna. Dels för att få inspiration men också för att det sätter press på mig att verkligen räkna dom där förbaskade pointsen.
Dom har börjat med nåt nytt som heter ProPoints och räknas ut lite annorlunda mot förra gången, detta innebär att man ska äta betydligt mer points om dagen (som minst 29 mot 18 förut). Eftersom jag ammar ska jag dessutom äta ännu mer. Resultatet blev 49 points om dagen och man får inte spara några till helgen längre. Man har istället 49 bonuspoints som man får äta lite av hela veckan eller allt i en smäll. Man kan även samla in motionspoints om man motionerar... Det känns som att man inte kommer göra annat än att äta! Jag ska även få i mit åtta portioner frukt och grönt och de är numera 0 pointsare allihopa (förut kunde man ju ta en banan som kostade 1 points för att komma upp i sin dagliga ranson om det krisade). Men nu är alltså all frukt gratis tillsammans med alla grönsaker, förutom en del inlagda saker så klart.
Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera för jag vill inte ligga i vassen i sommar eller behöva gömma mig under ett parasoll i Turkiet!
Vi har anmält Gustav till Babysim vilket gör att jag måste visa mig i bikini (funderar starkt på att köpa en baddräkt) varje söndag from sista söndagen i mars... Jag har lite tid på mig att deffa ialla fall, hihi!
Det kommer väl att bli en massa tjat om points och mat här framöver men jag ska försöka hinna klämma in lite inredning och barn här och där också =)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Lycka till . Det fixar du med lite vilja. Kram

Camilla med C sa...

Tack Jenny! Jag ska käpma på jag =)
Vill inte se ut som Ville Valross brevid dig i Turkiet heller, hihi!
Hoppas du mår bätttre.
KramKram