onsdag 30 mars 2011

Förkylningstider i vår familj

Både jag och Gustav har haft feber idag, vi har somnat i soffan titt som tätt och snörvlat. Men Gustav är mycket mer förkyld än mig med rinnig näsa och slemhosta. Alma var ju sjuk förra veckan i det samma och som tur är mår hon bra nu. Så det är bara pappa i huset kvar...

Men vi ska snabbt krya på oss!


Jag har gjort en god fiskrätt igen.

Den här gången med torsk och så hällde jag över matlagningsgrädde med ajvar relisch och lite riven ost över det. Serverades med ris som hag blandat med sockerärtor och paprika.

Det blev riktigt gott!

Var inte och vägde mig i går då Fredrik var i Tällberg med jobbet och jag hemma själv med barnen. Har fuskat lite i vecka så det kanske var tur det. Men nästa vecka är det vägning återigen och då håller vi tummarna för att det blir mer än "bara" -1kg.

2 kommentarer:

annaslantliv sa...

Hur mycket ajvar på en frp grädde? Såg jättegott ut!

Krya på er!

Kram

Camilla med C sa...

Jag hade i fyra matskedar tror jag, beror på hur stark du köper (jag tog mild). Blev mums!!!

Tack, kramis