torsdag 17 mars 2011

Swisch!

Nu rinner dagarna iväg igen...
Maken är i Norge på affärsresa och jag är hemma själv med barnen. Det går superbra! Anna kom och åt middag med oss ikväll (jag bjöd på kassler med ugnsrostat äpple, rödlök, mandarin och potatis) och lekte med Alma. Tack Anna för en mysig kväll =)
Igår lagade jag Kyckling i rosépepparsås. Det blev supergott och både dagens och gårdagens maträtter är viktväktar mat och kostade mig 9 propoints. Jag har fortfarande svårt att komma upp ialla pointsen så jag hoppar över amningspointsen och satsar på att äta alla de andra 34 istället. Det har resulterat i att jag måste äta en skål med havrekuddar, russin och mellanmjölk nu på kvällen för att få i mig de där sista pointsen. Men det har varit helt okej... Jag ska ta mig en hårdbrödmacka till lunchen i fortsättningen så kommer jag upp i lite fler points direkt. Det är bättre och så kan jag äta en frukt istället på kvällen. Jag planerar bättre och det känns riktigt bra, jag är laddad till tänderna för att lyckas med att gå er alla de här förbannade kilona!!!
Kramis

Inga kommentarer: