måndag 7 mars 2011

Leklandetbesök

Leklandet i Falun besöktes igår tillsammans med Tomas och Filip.
Självklart följde jag med Alma upp i labyrinten =) hon var så gullig och mån om att jag skulle kunna följa med henne överallt. Väntade in mig och tog en bättre väg så att mamma orkade hänga på, hihi. Tänk om man skulle ha sprungit runt så där som barnen gör i fyra timmar då skulle konditionen snabbt förbättras.
Annars då, ju vi titta på Valasoppsstarten. Barnen väcktes/vaknade inte förrän 07.45... Otroligt! Sen Leklandet och efterdet kalas för mormor som fick ett presentkort till MakeUpStore för att få en sminkning samt smink och sex kaffekoppar att ha i Värmland.
Vi bjöds på mumsig blåbärspaj i självklar Vasaloppsanda!
Imorse sov Gustav återigen till strax innan åtta!!!! Sen väckte vi Alma någor senare som nu har sovit två nätter i rad utan blöja och har varit helt torr. Hon har ju varit utan blöja dagtid länge men det har liksom inte riktigt funkat på nätterna. Men så sa vi att nu när blöjpaketet tog slut skulle vi göra ett försök och Alma har räknat blöjorna och sagt att nu snart ska hon vara utan... Det har gått kanon! Sen kommer det säkert nån olycka men det tar vi den dagen =)

Min faster Synnöve kom och hälsade på nytillskottet i veckan.
Det var roligt!

2 kommentarer:

Kallangs Photography sa...

Alma & Mamma i bur :)

Men mamma vågar inte åka röda-rutchekanan.... det vågar pappa

Camilla med C sa...

JAG har fött barn så mitt mod är det inget fel på!