onsdag 10 mars 2010

Min, bara min!

Jag sitter numera vid min underbara alldeles egna och jättefina bärbara dator!
Jag hade nämligen den otroliga turen (egentligen ren skär skicklighet) att vinna en 15,4" HP-dator på jobbet. Tävlingen gick ut på att sälja utav bara h-vete och det gjorde jag verkligen. Två andra kollegor vann "bara" en telefon, hihi! Det kallar jag girlpower!

Annars då tänker ni... Ja jag har fullt upp och jobbat sååå mycket att när jag och Fredrik hade ett gnabb om en sak som aldrig blir färdig här hemma så fick jag kommentaren "ja men var hemma lite mer då".
"Hmmm" sa jag då!
Men det är faktiskt så att jag har jobbat strax över heltid bara, det är nog mer det att jag är ju ledig sena kvällar och fler vardagar än helger som Fredrik är ledig på. Då går man ju om varandra.
Men jag måste ju ändå säga till mitt försvar att jag varken tränar, har egentid eller har tid för mina vänner heller så det är bara inte hemmet som förfaller... Jag är heller inte ute och festar varenda helg eller kväll utan jag är hemma. Jag måste ju få chansen att åtminståne träna om jag lyckas finna tid till det.

En av anledningarna till att jag har jobbat mer än vanligt är att en kollega från jobbet som skulle ha kommit hem ifrån Thailand förra veckan ännu inte är hemma.
Detta beror på att han har fått ett myggbett "gapskrattar" (inombords) på knät! Han är lite känsligare än oss andra och det är ju egentligen jättesynd om honom, men man kan ändå inte sluta fnissa när man tänker på det. Han har ialla fall fått lov att opererat knät tre (!) gånger och ligger fortfarande kvar på sjukhus i Thailand. Vi får väl se när han får komma hem...
Förra gången han var där så kom han vilse i en grotta och fick en mycket allvarlig feber (som jag glömt namnet på) och låg också på sjukhus. Jag tror verkligen inte att han ska åka dit fler gånger utan kanske semestra i typ Sälen nästa vinter. Där är det ialla fall garanterat myggfritt! HaHa!!

Kram på er alla!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. Snacka om otur!

Em sa...

Å här hänger vi ut folk utan skrumpler... Medlindande noll eller...

Camilla med C sa...

Mia:
Ja visst är det osis för kollegan. Men han kommer nog hem snart...
Kramkram

Em:
Nja hänger ut och hänger ut... det är bara att fåtal som vet vem jag talar om och alla tycker vi mycket synd om killen. Men lite humor har man ju också (även den drabbade kan jag lova), va trist livet skulle vara utan det...

Em sa...

Jo då, jag vet mycket väl att han tar det hela med humor...
Lät bara så fel i ditt inlägg när du skrev...

Pga andras olycka kan du gotta dig i jobb!!! =O) Missförstå mig rätt...

//Em

Camilla med C sa...

Em:
Jag gottar mig verkligen i jobb, hihi!