söndag 28 februari 2010

Hemma igen!

Har faktiskt hunnit med att jobba i fyra dagar också men det har varit sån full rulle att jag inte hunnit med nånting vettigt alls, och så är jag otroligt trött dessutom...

Vi har ialla fall haft en underbar semester (lägger ut bilder senare). Almas första resa gjorde hon med bravur. Däremot hade jag en mindre rolig stund på planet när vi skulle landa på GranCanaria då det var storm. Planet slängdes fram och tillbaka, upp och ner och jag blev riktigt rätt och illamående. Spydde ialla fall inte men det kändes som att det var nära. Sen var det väldigt vindigt hela torsdagen med varierande målnighet. Fredag var kanon, lördag blåsig, söndag blåsig, måndag underbar och tisdag lika så. Vi hade ju all inclusive så det var buffé frukost, lunch och middag med glass och massa annat gått till efterrätt. Hur lyxigt som helst och kidsen älskade det.
Poolområdet var också helst suveränt. Alma och Filip kunde gå ur och i poolen själva och vi kunde lugnt sitta och titta på =) Med andra ord fick vi också en härligt semester.
På lördagen åkte vi till ett shoppingcenter och skulle shoppa men det var alldeles för dyrt så jag tyckte att det var onödigt att släpa med mig en massa saker hem som jag lika gärna kunde ha köpt hemma (visst var det moget för att vara mig), men en väska hittade jag ialla fall =)
På söndagen skulle Fredrik och Tomas spela tennis vilket inte gick så där värst bra för Tomas bröt foten och så var hans semester slut... Han hamnade på sjukhus och fick stanna där ända till tisdagen med en opererad fot.

Tre viktiga saker som vi nu vet att man alltid ska ha med sig utomlands är
  1. numret till SOS international
  2. reseförsäkringsbevis
  3. health card (beställs via försäkrinbgskassan)
...annars får man bara en massa trubbel vi kontakt med läkare och annan sjukhuspersonal. Men allt ordnade sig ialla fall till slut och Tomas blev opererad och de fick komma hem igår (lördag).

Resan hem för oss fick bra och Alma klagade bara på öronen en kort stund precis vid landning men det var så lite så. Hon har skött sig exemplariskt!
Nu är det bara att planera nästa resa, vill åka nu på direkten helst....

Kram