torsdag 18 mars 2010

Aj min rygg...

Det rasade alldeles nyss för tredje gången idag ner snö från taket ner på vår grusgång... Typiskt nu när Fredrik är borta, detta innebär ju att det är jag som måste ut och skotta varenda gång och det gör nu ont i min rygg. Såg dessutom att stegen för sotaren hade fått sig en rejäl smäll av snön och har blivit alldeles sne på ena sidan och tre tegelpannor ligger snett. Men jag tänker ialla fall överlåta det till mannen i huset!

Vi var som sagt till familjen Lindgren idag.
Det bjöds på supergod lunch i form av lasange.
Alma och Filip verkligen älskar varandra och leker underbart bra ihop. Men som alltid när man ska hem så vill inte Alma med och det hjälper absolut inte med att hota... "då får jag väl åka hem utan dig då" säger jag och får ett "hej då mamma" tillbaka. Hihi! Hon är för härlig!

Väl hemma igen så plockade vi ihop lite och gjorde en sak till min systers födelsedagskalas på lördag. Min syster fyllde nämligen hela 45år i tisdags och det ska firas!! Fatta... 45år och ser inte ut att vara en dag över 25 =) hoppas jag har lika mycket av just genen!!!!

Sen var det matdags (igen) och det fick bli kassler och potatis. Blev supersmarrigt. Alma ville ha glass till efterrätt och talade om för mig exakt var i frysen jag kunde hitta glassen, som sagt hon är för go min tjej. Självklart föll jag för hennes charm och vi åt en varsinn glasstrut. Nu ligger gummilummis och sover och jag gruvar mig för att jag måste gå ut och skotta snö igen. Det rasade nämligen en fjärde gång... men nu kan det verkligen inte finnas nån snö kvar där uppe...

Kram

Inga kommentarer: