tisdag 23 mars 2010

Kategorikurs i Länna

Hemska hemska upplevelse...

Jag var på kurs i Länna igår. Det var en kurs om kategoriansvar (jag har hand om ljud och bild i vår butik).

Jag åkte hemifrån redan 05.30 och tänkte att nu jäklar ska jag inte behöva stressa igenom Stockholm. Men så hörde jag på radion alldeles innan jag svängde ut på E18 att det hade inträffat en stor trafikolycka med 10 bilar inblandade och att vägen var helt avstängd. Suck tänkte jag men vad skulle jag gör, det var ju bara att åka vidare och hoppas på det bästa.
Självklart kom jag inte långt på E18 innan det var stopp och jag kom ingenstans. Först stod det helt still men efter en timme började det att röra sig i ca 5 km/h, efter 1,5 timme började jag bli riktigt kissnödig och jag kunde knappt tänka på nåt annat... Efter två timmar hade jag panik! Vad skulle jag göra??? Jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och satt och gnessade i sätet samtidigt som jag försökte slappna av och tänka på nåt annat. Men paniken bara växte... Bilar överallt, det gick knappt framåt, höga snövallar (det gick alltså inte att springa in i skogen precis) och paniken växte mer och mer. Tillslut började titta runt om det fanns nåt i bilen att kissa i... ja vad f-n skulle jag göra då?! Det gick så långt att jag tänkte "jag offran min Esprit-väska" och slängde ur allt innehåll och tänkte "nu äntligen". Men då... då såg jag en skylt med en avfart 500m på och tänkte TACK TACK TACK, det finns en gud ändå. Kastar ut bilen på vägrenen och tränger mig förbi alla andra (fick säkert en fem andra bilar efter mig) och svänger av. Letar febrilt efter en skylt till en mack eller nåt och ser en skylt till Coop. Kör i ilfart dit och halvspringer till toaletterna. Det var nästan så att jag inte hann fram! Men puh vilken pärs! Jag kissade säker i 5 minuter...
Sen var det bara att ta sig till E18 igen och fortsätta köa. Det hade faktiskt lättat när jag svängde upp så det gick hyffsat framåt. Det roliga var att jag kom in ungefär där jag lämnade för jag kände igen alla runtomkring mig =)
Men nu till en annan otrolig sak... Sen skickade min gps mig över på E4:an istället och väl där är det inte mindre än 3 "små" olyckor till. Så det är ju snigelfart i säker 40 minuter ytterligare. Men nu var jag ialla fall nykissad så det gick mer än bra, hihi!
Jag kom över två timmar sent men min chef hade ringt och meddelat så det var ok. Ja, det var ju inte mycket jag hade kunnat gjort och jag kan ju lova att hade jag kissat på mig så hade jag vänt bilen hemåt och struntat i allt vad kurser heter!
Som tur var var det en väldigt givade kurs!!!

Efter allmänt missnöje från min kära mor så ändrar jag tillbaka från svart till vitt... i bakgrunden!
Vad gör man inte för sin lilla mamma, puss!

Kram

3 kommentarer:

Maria sa...

Hemskt med bilolyckor. Och bilköer med. För all del.

Fnissar fortfarande åt meningen "Till slut började titta runt om det fanns nåt i bilen att kissa i... ja vad f-n skulle jag göra då?! Det gick så långt att jag tänkte "jag offrar min Esprit-väska" och slängde ur allt innehåll". Ha ha. Love you, bruden!!

Tur att du kom fram (Och tillbaka) välbehållen. Samt att Espritväskan kom tillbaka välbehållen... =)

PUSS!

Kallangs Photography sa...

Bra jobbat.
Vad hade du gjort om du hade haft din tänkta passagerare med dig då?
Och nu ställer jag ut en tom bensindunk och en tratt i bilen =)

Camilla med C sa...

Maria:
Det var verkligen inte kul när jag satt där i panik men nu skrattar jag högljutt åt det kan jag lova =)

Ja, det var sklnt att både jag och väskan klarade oss helskinnade ur den resan.

Kram o Puss

Älsklingen:
Ja vad hade jag gjort då... Han kanske hade kunnat hålla upp jackan som skydd och jag hade kunnat kissat vid sidan av bilen, vad vet jag. Men med tanke på allt jag sa i bilen i min panik så är jag väääääldigt glad över att jag var själv!
Tack! Lova att du verkligen gör det nu också =)

Puss