onsdag 29 september 2010

Operation Almas nya rum

Ja det verkar som att vi kanske kommer kunna se ett slut på allt slit. Jag har röjt lite några kvällar och ser verkligen ljuset i tunneln äntligen. Jag ska bara röja det sista lilla som är kvar imorn och lämna soffbärning och internetflyttning och skrivbordsförflyttning till maken. Sen skulle det vara skönt om jag hann med att köpa lite ny färg, täckpapp och tapetlim. Sen är det bara å köra! Jag vill till ikea också så att jag kan köpa garderob och sängbord till Alma. Sen är vi fit for fight! Nästan...

Jag har allt utom en babybilbarnstol (har glömt vad dom där braiga bara-att-klicka-i-stolarna heter) och så ska lillebror självklart få en snuttis och nån mer gosegos att mysa med från dag 1. Ska även köpa ett nytt spjälskydd till spjälsängen, funderar på ett med tummen på =) Allt annat har vi ju. Jag rensade ut Almas kläder och fick ihop 2 stora ikeakassar med babykläder i storlekarna 50-56/62 som han kan ha. Ska köpa ett nytt set som lillebror ska få på bb men annars så har vi verkligen så vi klarar oss. Efter stl. 62/68 har jag tydligen fallit för söta-tjej-trycket och inhandlat mest rosa kläder (nog för att en kille kan ha rosa... men inte rosa med rosetter eller spetskanter mm. där går gränsen). Jag har plockat ur några söta rosa/vit och rosa/brun randiga plagg som han absolut kan ha, man kan ju matcha med blå byxor eller liknande. Men oj vad mycket fint Alma hade fått som bebbe... Jag vill använda allt igen! Så om det blir en liten Alice (om barnmorskan på ultraljudet såg fel ändå) så ska jag gå igenom alla kartongerna igen och plocka fram massor med mer söta saker =)

Namn... Det är nåt vi inte har än åt lillebror. Fredrik har ju lovat att det blir en Alice om det blir en tjej men killnamn är svårare än svårast! Vi vill ha nån anknytning till Fredriks sida eftersom Alma har fått sina namn från min sida och det känns viktigt att knyta an till bådas släkt på nåt vis =) Sån är jag! Vi har namnen Sören, Ivar, Anders och Oscar som vi kan ta som andranamn... men vilket det blir beror ju på vad tilltalsnamnet ska bli och där är mina favoriter (just nu) Malte, Emil, Adam och Vilmer. Fredrik tyckte Zlatan men jag tror (och hoppas) han skojade, hihi!

Nu är det Idolavslutning och jag måste slänga mig i soffan och hålla tummarna för att Jay, Minnah och killen med fluga (förlåt jag har glömt vad ha heter) ska få gå vidare till fredagsfinalen =)

Kramisar på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alma vill inte ha Majas klädskåp, Hensvik från Ikea, som vi ska sälja och köpa en större och "vuxnare"? Kramis Malin

Camilla med C sa...

Den kanske är för liten... Men kan jag få titta på den? Pris? Den skulle passa perfekt in =)
Kramis